منوی اصلی سايت
کتاب ارتباطات خطر منتشر شد
کتاب ارتباطات خطر منتشر شد

براساس وبگاه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:
كتاب «ارتباطات خطر؛ نظريه ‏ها و مديريت آن» نوشته دكتر حسن خجسته، رئيس پژوهشكده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، منتشر شد.
ا
ين کتاب درصدد رمزگشايي از انواع خطرها، چگونگي درک و دريافت مردم از آن‏هاست. همچنين در پي بيان نوع ارتباطات براي اعلام يا تحذير مردم از خطرهاي پيش رو و نحوه مديريت آنهاست.
كتاب «ارتباطات خطر؛ نظريه‏ ها و مديريت آن» در 193 صفحه و با قيمت 11 هزار تومان از سوي انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات براي علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‏ های ارتباطات و مدیریت رسانه روانه بازار نشر شده است.


http://www.ricac.ac.ir/news.php?extend.1426

به نام خدا
نگاه به آینده خطرها، حاکی از عدم‏ قطعیت همه چیز است. با گذشت زمان، درک بهتری از خطرها حاصل می‏شود. در میان همه نظریه‏ پردازی‏ها، معرفت رایج  این است که زندگی امروزه بسیار امن تر از گذشته است. تسهیلات جدید به طرق گوناگون خطرها را کاهش داده و شیوه‏های درمانی زندگی طولانی‏تری را برای همگان تضمین کرده است. بهداشت عمومی تهدید انواع بیماری‏ها را کم کرده و دولت‏ها با وضع قوانینی از سلامت مردم در برابر غذای فاسد، محصولات معیوب، فنون ساخت نادرست و تجویزهای خطرناک دارو، محافظت می‏کنند. باوجود اینکه این امور با تغییرات خطرهای ایجاد شده‏ای که پیش‏تر مورد نظر نبود، سازگار می‏شود، اما دنیای امروز نسبت به گذشته هم‏زمان امن‏تر و در عین حال خطرناک‏تر می‏شودو جوامع در معرض خطرهای جدیدی قرارگرفته اند که آثار زیانبار آن درازمدت ولی بسیار خطرناک است مانند آلودگی هوا، بهم خوردن تعادل میان زندگی و طبیعت و ... . این خطرات برخلاف خطرات طبیعی ساخته دست بشر و ناشی از فعالیت های اوست. به زعم محققین، این گونه خطرات در جوامع زمانی شروع می‏شود که طبیعت به پایان رسیده است. همان‏طور که گیدنز می‏گوید این امر معطوف به زمانی است که نگرانی ما از آنچه طبیعت می‏تواند انجام دهد به آنچه که ما با طبیعت انجام داده‏ایم برمی‏گرد د. همچنین این خطرات هنگامی شروع می‏شود که سنت در تمام حوزه‏های زندگی به پایان رسیده است؛ در آن صورت دیگر نمی‏توان از تعینات سنتی برای تعهدات و مسئولیت‏ها استفاده کرد و از امکانات سنتی امنیت نمی‏توان بهره چندانی برد.
این کتاب درصدد رمز گشایی از انواع خطرها، چگونگی درک و دریافت مردم از آن ها است. همچنین دربی بیان نوع ارتباطات برای اعلام و یا تحذیر مردم از خطرات پیش رو است  و این که نحوه مدیریت آن ها چگونه باید صورت بگیرد. از این جهت کتاب در پنج فصل تنظیم شده است. فصل اول بیان کلیات و تعاریف عمومی و گاهی مقایسه میان مفاهیمی از جمله خطر، مخاطره و بحران را بعهده دارد. در فصل دوم، از درک خطر و انواع نظریه های پیرامون آن تفصیلاً بحث شده است. چیسیتی و معنای ارتباطات خطر، محتوای اصلی فصل سوم را به خود اختصاص داده است. فصل چهارم، مخاطبان مورد نظر در ارتباطات خطر را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و فصل پایانی به توصیف و تبیین نحوه مدیریت ارتباطات خطر پرداخته است.
امید است این اثر که احتمالاً نخستین کار به زبان فارسی است مورد استفاده و توجه علاقمندان، خصوصاً دانشجویان ارتباطات و مدیریت رسانه قرارگیرد، انشاءالله.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 
بهرام جبارلوی شبستری
 
تاريخ: چهارم دی 1394 ساعت 15:27
پاسخ
0
0
  توضيحات: استاد گرامی جناب آقای دکتر خجسته با سلام، بعنوان یک همیشه شاگرد انتشار این کتاب کاربردی را در زمانه ای که آگاهی کارشناسان و مدیران از موضوعات خطر ، بحران و مدیریت ارتباطات در خطر و بحران یک ضرورت بشمار می رود را تبریک عرض کرده و ان شاالله همچنان شاهد انتشار و در دسترس قرار گرفتن تجارب شما در عرصه رسانه و مدیریت رسانه باشیم.