منوی اصلی سايت
دستيابي جوامع مختلف جهان به سلامت از آرمان صداوسيماست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

معاون صدا و رييس کنفرانس بين‌المللي رسانه‌ها و سازمان‌هاي سلامت محور، دستيابي جوامع مختلف جهان را به سلامت، آرمان جمهوري اسلامي ايران و رسانه ملي دانست.

 

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دکتر حسن خجسته گفت: سلامت با همه ابعاد معنوي، اجتماعي، رواني و جسماني آن يک ارزش متعالي است و جمهوري اسلامي ايران که از سوي سازمان ملل به عنوان يکي از کشورهاي پيشتاز و پايبند به اين موضوع شناخته شده است؛ با درک اين مهم که در دنياي امروز رسانه ها به عنوان قدرتمندترين ابزار تاثيرگذار بر سلامت جامعه عمل مي‌کنند؛ قصد دارد اولين کنفرانس جهاني رسانه ها و سازمان هاي سلامت محور را برگزار کند.

 

او در پيام خود به شرکت کنندگان و مخاطبان اين کنفرانس يادآور شد: انسان، در نظام آفرينش، جايگاه ممتازي دارد و همواره در کانون توجه تفکرات معنوي، دين و اخلاق بوده است و در شرايط کنوني با توجه يه قدرت تاثير گذاري رسانه ها در سلامت جامعه ضروري است پژوهش‌هاي عالمانه نيز اين تأثيرگذاري را از وجوه مختلف نقد و بررسي کند. رسانه در حقيقت در مرکز مثلثي قرار دارد که ضلعي از آن را مسئولان و مديران نظام سلامت، ضلعي ديگر را مردم و ضلع سوم را کارشناسان و انديشمندان حوزة سلامت تشکيل مي دهند؛ بديهي است که هر چه اين ارتباط متقابل بيشتر باشد دستيابي نظام سلامت هر جامعه به اهداف خود افزونتر خواهد بود.

معاون صدا خاطرنشان کرد: برخورداري از سلامت، رفاه، امنيت، فرصت هاي عادلانه، توزيع مناسب درآمد، استحکام نهاد خانواده و بهره مندي از محيط زيست سالم از جمله مهمترين اصول اين اهداف است. او با اشاره به اهداف برگزاري اولين کنفرانس بين المللي رسانه ها و سازمان هاي سلامت محور تصريح کرد: راديو سلامت در تلاش است با ايفاي نقش فعال در سپهر رسانه اي، در اين کنفرانس، با بهره مندي از تجارب بين المللي، بيش از پيش سهم خود را در خشکانيدن ريشه هاي درد و رنج بشري ايفا نمايد و با همکاري انديشمندان، اصحاب رسانه و پژوهشگران حوزه سلامت و رسانه، در ترسيم وضع مطلوب گامهاي مؤثري بردارد.

اولين کنفرانس بين المللي سازمان ها و رسانه هاي سلامت محور را راديو سلامت در تهران برگزار مي کند.

 

کامران کاظم زاده مدير راديو سلامت و دبير اين کنفرانس نيز در پيام خود در اين خصوص از سلامت به عنوان گم کرده امروز بشر ياد کرده و گفت: روزگاري ديوژن حکيم چراغ به دست برگرد شهر به دنبال انسان مي گشت و انسان امروزي با چراغ علم ،‌به دنبال سلامت مي گردد .

اين نکته قابل تأمل است که رسانه ها با همه ي گستردگي و نفوذي که دارند آيا خود به راستي ابزار درمان و پيدا کردن راز سلامت هستند ؟ و يا اينکه در هزارتوي سودجوئي هاي چرخه ي توليد و مصرف سرگردان و ابزار تبليغ به شمار مي آيند ؟

 

او با اشاره به اهداف سازمان ملل در خصوص موضوع سلامت و انتخاب شعار «سلامت براي همه» از سوي اين سازمان عنوان کرد: آرزوي "سلامت براي همه " ،‌يک آرزوي آرماني است اما آرزوي من اين است که با برگزاري کنفرانس جهاني رسانه و سازمان هاي سلامت محور ،‌با تبادل تجربيات و تعامل انديشه ها ، اميدهايمان بيشتر شود و آسيب ها را بهتر بشناسيم و در ترسيم افق هاي روشن براي فرداي ملت ها فعالتر و موفق تر عمل کنيم .

اولين کنفرانس بين المللي رسانه ها و سازمان هاي سلامت محور از 18 تا 20اسفند ماه در تهران برگزار مي‌شود.

 

انتهاي پيام

كد خبر: 8710-05943

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان